OBJECTIUS

• PRESERVAR el patrimoni del basquetbol català, representat per la immensa quantitat de documents, llibres, publicacions, fotografies, pel·lícules, vídeos, cartells, medalles, segells i altres objectes i elements de tota mena que, a través de clubs i de particulars, conformen la història i són els que constitueixen el fons de la Fundació.

• FOMENTAR i PROMOURE el basquetbol català, en els seus aspectes històrics, culturals, sociològics, jurídics, tècnics i d’altres, impulsant i portant a terme tota mena d’activitats mitjançant l’edició de publicacions, estudis, organitzant actes, conferències, col·loquis, exposicions, seminaris, concursos, trobades, etc

• PROMOCIONAR el bàsquet a tots els nivells socials i indrets del territotori donant prioritat en els col·lectius en exclussió social, a través d'activitats en l'esport escolar, casals d'estiu, campus, programes com "bàsquet per tothom" o "bàsquet a les presons"

• RECONÈIXER aquelles persones amb una llarga i destacada trajectòria de servei al nostre esport, distingint-los com a “Històrics del Bàsquet Català”.