FILATÈLIA I NUMISMÀTICA

La Fundació del Bàsquet Català disposa d'una secció filatèlica des del moment de la seva creació i d'una certa col·lecció de segells amb motius de bàsquet.

El fet que dos destacats homes del bàsquet català com Ricard Blanco Poch (Tarragona), malauradament ja desaparegut, i Pere Magrané Torrell (Reus), siguin uns col·leccionistes reconeguts i posseeixin dues col·leccions de segells

exclusius de bàsquetbol, consideres entre les tres o quatre millors del món, al marge l'afició a aquesta especialitat d'altres membres de la Fundació va fer considerar la conveniència de disposar d'aquesta faceta. Per facilitar aquesta dedicació la Fundació està afiliada a la Federación Española de Sociedades Filatélicas, i això permet disposar de carnets per distribuir entre els membres de la Fundació o persones vinculades a clubs federats que hi estiguin interessades.

En diferents ocasions la Fundació ha pogut organitzar exposicions de les col·leccions, o de part d’elles, dels seus associats Srs, Blanco i Magrané. Una d’elles va tenir lloc a Lleida, en ocasió de la primera edició de “Ciutat del Bàsquet Català. Lleida 2000”, amb un gran èxit de visitants, alhora que es va establir un matasegells oficial especial de l’esdeveniment.

Així mateix, i en ser un àmbit molt relacionat amb la Filatèlia, la Numismàtica també té un lloc destacat en el fons històric de la Fundació, que posseeix una amplia col·lecció de medalles de diferents esdeveniments mundials, europeus, espanyols i catalans de bàsquet .