ARXIU HISTÒRIC

L’arxiu recull el fons principal de la Fundació conserva tot tipus de de documents relacionats amb el món de l'esport i l'educació física, eespecialment del basquetbol des dels seus inicis, i està organitzat en diferents seccions, bàsicament: paper, gràfic, fotogràfic i fílmic.

Aquest fons també està a disposició d'investigadors i clubs per la seva utilització en llibres o exposició, subjecte a les normes legals de reproducció de la propietat intel·lectual.

L’arxiu consta de les següents seccions:

1. Arxiu documental en paper. (Consta de 1173 entrades)

• Federació Catalana de Basquetbol
  • Fundació del Bàsquet Català
  • Clubs
  • Personatges
  • Competicions
  • Altres

2. Arxiu gràfic. Actualment consta de més de 2500 objectees de material imprés, agrupats en:

• Cartells (1154)
  • Adhesius (189)
  • Entrades (150)
  • Paperetes Loteria (346)
  • Altres (cromos, postals, calendaris, etc.)

3. Arxiu Fotogràfic: Fons Fundació (suport paper i digital)

• Suport paper: Compost de més de 12500 fotografies en suport paper. Totes descrites i catalogades, i en procés de digitalització (4500).
  • Suport digital, dividit tres apartats:

- Esdeveniments Fundació. Donacions clubs i altres. Personatges. Aquesta última és el resultat del projecte “Història Oral del Basquetbol Català” gràcies a la cessió del material personal dels entrevistats. En l'actualitat el fons està integrat pels següents arxius: Encarnacion Hernàdez Ruiz, Enric Piquet i Miquel, Marcel·li Maneja, Joan Bassó, Joan Canals, Jordi Canals, Joan Reira, Pere Costa i Amigó, Francesc Pardos (UE Gaudi)

- Fons federació (esdeveniments i competicions suport digital)

- Fons Conde & Ramos. Cessió. (1960 – 1995 suport paper amb més de 25000 fotografies en procés de digitalització (més de 20.000 en l’actualitat) i de descripció i catalogació (més de 5000). Un segon apartat de diapositives encara sense treballar.

4. Videoteca. En diferents suports tenim 952 entrades amb competicions, fonaments i tàctica, bàsquet USA, Programes de televisió i pel·lícules amb temàtica relacionada amb el basquetbol. Els vídeos en l’actualitat estan en procés de digitalització.

• Vídeo
  • DVD
  • CD
  • Mini DVD
  • Súper 8 mm

5. Història Oral.

La Fundació del Bàsquet Català va engegar a la fi del 2013 un projecte d'Història Oral del Bàsquet Català. L'objectiu era tenir en primera persona la crònica del bàsquet a través dels seus principals protagonistes: jugadors, entrenadors, àrbitres, directius i periodistes. Un segon objectiu era el d'intentar preservar tots els records dels protagonistes, fotos, carnets i qualsevol altre element.

La Fundació es va comprometre a reproduir digitalment tots els documents aportats per les entrevistes, retornant juntament amb els originals una còpia digitalitzada als entrevistats. Des de finals del 2013 i durant el 2014 es va entrevistar a deu protagonistes de la nostra història: Eduard Kucharski, Encarnación Hernández, Marcel·lí Maneja, Justo Conde, Enric Piquet, Joan Bassó, Joan Carles, Jordi Canals, Pere Costa i Amigó i Joan Riera.