L'ESPORT ESCOLAR

Les línies d'actuació i els principis què regeixen la Fundació del Bàsquet Català, com a institució promotora del bàsquet a Catalunya, es troben fonamentades en la universalització de l'educació i l'esport. D'aquesta manera, l'expansió de la pràctica esportiva es duu a terme mitjançant la transmissió d'uns valors interns i propis.

És precisament la unió d'aquests dos elements -educació i esport- el què fa què la Fundació del Bàsquet Català és diferencii de la resta d'empreses o d'institucions del mateix sector.

"Som diferents perquè creiem en l'esport com a eina per educar i no com a fi en ell mateix"

Escoles de Bàsquet

Amb la promoció de l'esport com a principal objectiu entre els infants i joves, des de la Fundació del Bàsquet Català donem un èmfasi especial a les anomenades "Escoles de Bàsquet" en els diferents centres educatius de Catalunya.
Treballant amb nens i nenes a partir de 4-5 anys, impulsem el bàsquet en aquelles zones i centres on la seva pràctica és reduïda o inexistent.

Alhora, fomentem el bàsquet també en la vessant més competitiva, sense perdre de vista els valors, base de tot esport.
A partir de programacions específiques i d’un seguiment personalitzat i continu, volem potenciar el nivell tècnic i tàctic per tal de formar bons jugadors i jugadores de bàsquet i bons esportistes.

Creiem en la nostra manera de treballar, separant els grups en franjes d'edats i treballant des de la base, sense saltar-nos cap etapa d’aprenentatge amb la finalitat d'arribar a categories sènior amb el coneixement de tots els aspectes d’aquest esport.

Unió d'Escoles Esportives

Per altre costat, la nostra tasca d'impulsar l'esport trobem el projecte "Unió d'Escoles Esportives", el qual pretén el ple desenvolupament integral dels infants a través de l’ESPORT.

La idea sobre la qual es fonamenta aquest projecte és la unió de diferents escoles i centres educatius els quals, per si sols, no disposen dels suficients recursos, infraestructures o participants suficients per a aconseguir que els seus alumnes puguin tenir l'oportunitat de practicar alguna activitat esportiva.

És en aquest punt on la Fundació genera una estructura i una logística per tal d'aconseguir què els centres, amb la nostra ajuda, centrin esforços i unifiquin criteris per a què els infants i joves puguin jugar i competir en aquell esport què desitgin.

Actualment treballem amb més de 25 escoles directa o indirectament.

A més a més, és important destacar què la Fundació del Bàsquet Català s'adhereix anualment a la Campanya d'Homologació d'Activitats Extraescolars què l'Ajuntament de Barcelona posa a disposició de les diferents entitats esportives de Barcelona i gràcies al qual les famílies què puguin justificar la necessitat de suport econòmic tinguin una major facilitat per accedir a la pràctica esportiva.

Vols saber-ne més? Estàs interessat en inscriure't en alguna de les nostres escoles? Contacta'ns a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. i aviat ens posarem en contacte amb tu.