​BÀSQUET PER A PERSONES AMB DIVERSITAT FUNCIONAL

Dins dels programes de la FBC, l'any 2016 es va apostar per promoure i potenciar el nostre esport dintre del col·lectiu de disminuïts psíquics com a forma d'integració social i d'ensenyament dels valors del nostre esport.

El Bàsquet Català sempre ha treballat per la integració de les persones amb més dificultats. La feina d'integració es va començar amb la creació de diversos equips de disminuïts psíquics integrant-los dintre de clubs de bàsquet com a forma de fomentar la competició, l'esforç, el respecte, l'amistat i l'amor pel nostre esport.

Aquesta tasca, com a via de desenvolupament personal i d'integració social de les persones amb discapacitat, realitzada pels clubs, i de la que vaig formar part en la meva condició de presidenta d'un club, devia ser reforçada i emparada per la institució representativa del bàsquet català, la FCBQ.

La Federació Catalana de Basquetbol (FCBQ), a través de la Fundació del Bàsquet Català (FBC), amb la creació d'un equip i amb la signatura de diferents convenis de cooperació amb altres institucions (ACELL, Ajuntament de Barcelona, Diputació de Barcelona, FEB, Fundació Fedamar, Fundació L'Horitzó, Fundació Màgic Barna, Fundació Sifu, Obra Social La Caixa) hem aconseguit posar en marxa diferents projectes d'integració del que el "Meeting de Bàsquet Unificat" és un clar exponent.

Cada vegada més, tenim moltíssims clubs de la nostra federació que s'han involucrat a incrementar un equip més al seu club de jugadors amb discapacitat, pel que ens motiva i ens omple de satisfacció que aquests jugadors tinguin clubs on poder entrenar, jugar i conviure amb altres jugadors practicant el nostre esport. També ens trobem que són moltes les federacions esportives i fundacions de diferents esports en l'àmbit de tot Catalunya que volen participar col·laborant amb nosaltres en projectes unificats (futbol, beisbol, tennis i vela) fent que els seus jugadors federats i els nostres visquin una de les seves millors ex

periències essent per un dia tots iguals units pel BÀSQUET i l'esport.

Els objectius que ens proposem, com a reptes de futur, són incrementar els clubs implicats dintre d'aquest projecte, incrementar el nombre d'equips i de jugadors i implicar a més Federacions Esportives i institucions en la tasca d'integració de les persones disminuïdes a través de l'esport.

Us convidem a ajudar-nos i a participar en aquest gran projecte solidari i d'integració.

AGRAIR-VOS A TOTS EL VOSTRE SUPORT!!!.

*Aquesta activitat està subvencionada per l'Ajuntament de Barcelona.