GALA CISTELLA D'OR

Iniciativa realitzada per primera vegada el 3 de febrer de 2012, amb la finalitat de distingir personalitats/entitats rellevants de l’àmbit català, que amb la seva tasca han afavorit el desenvolupament i progressió de l’esport català. Amb aquesta celebració, la Fundació feia avinent el seu desig de ser una institució capdavantera i de prestigi, reconeixent la vàlua dels qui han estat amatents amb el bàsquet i l’esport.

En la seva primera edició s’han guardonat les següents personalitats:

· El Sr. Jordi Pujol i Soley, per la seva tasca des de la Presidència de la Generalitat a impulsar i realitzar la construcció i modernització de pavellons esportius arreu de Catalunya i legislant atorgant personalitat jurídica a clubs i Federacions esportives.

· El Sr. Pasqual Maragall i Mira, per la seva iniciativa, empenta i tenacitat, liderant que fos possible per Barcelona i Catalunya organitzar els millors Jocs Olímpics de la història, i amb aquesta efemèrida és facilita la construcció i modernització de múltiples infraestructures arreu del país.

· El Sr. Cardenal Lluís Martínez Sistach, com a representant de múltiples Centres Parroquials i Centres d’Ensenyament d’Ordres religioses, que en la difícil època de postguerra, en els anys 40 als 60, facilitaren i promogueren la pràctica del basquetbol i la creació de molts dels seus clubs.