CENTRE DE DOCUMENTACIÓ

És l’espai físic on es treballa amb el material a diferents nivells per la seva classificació, conservació i recerca. En aquest espai hi trobarem el Fons Documental, que forma l’Arxiu històric, la Biblioteca i l’Hemeroteca, la videoteca, etc.

- Arxiu històric:

Conserva tot tipus de documents relacionats amb el món de l’esport, l’educació física en general i especialment del basquetbol des dels seus inicis. El material es classifica segons el suport:

· Paper.

Classificat seguint criteris de procedència, temàtica, esdeveniments, etc.

• Federació Catalana de Basquetbol,
  • Fundació del Bàsquet Català,
  • Clubs esportius,
  • Personatges,
  • Comitè d’Àrbitres de Catalunya,
  • Escola Catalana d’Entrenadors,
  • Altres entitats esportives, culturals, polítiques, etc.
  • Esdeveniments esportius i socials,
  • Altres...

· Arxiu gràfic: Actualment consta de més de 1.500 objectes de material imprès, que estan agrupats en:

• Cartells, 800
  • Adhesius, 90
  • Bitllets d’entrada 70
  • Paperetes de loteria, 250
  • Altres (nadalenques, postals, cromos, calendaris, etc. ).

· Informàtica: Suports en CD, disquets, DVD i USB.

· Fotogràfic: En aquest moment hi ha més de 12.000 fotografies catalogades en suport paper, que fan referència a diverses activitats esportives, actes socials, edificis, personatges etc. relacionades en el món del basquetbol des del 1921. Igualment existeix un fons digitalitzat procedent de la Federació Catalana de Basquetbol, que recull totes les activitats esportives i socials realitzades en l’àmbit de la Federació des de l’any 2000, com les lligues nacionals catalanes, els partits de seleccions catalanes, etc. El material es classifica en: Paper, Negatiu, Digitalitzat.

· Imatge: Filmacions de competicions, fonaments i tècnica, clínics, programes de TV i pel·lícules on el basquetbol és l’argument principal. Disposem de més de 600 entrades distribuïdes en Super8, 16mm, 36 mm., etc. així com Vídeos, CD, DVD i USB.

· Història oral: Suports auditius (Radio, retransmissions, conferències, etc.)

- Biblioteca: La biblioteca està formada per més de 3.000 llibres sobre basquetbol, esport i educació física, classificats en diferents vessants: ·Història ·Tècnica ·Auxiliar

· Història:

• Olimpisme
  • Basquetbol USA
  • Basquetbol català
  • Basquetbol espanyol
  • Basquetbol europeu
  • Basquetbol resta del món
  • Memòries i assemblees, estatuts FCB i FEB
  • Anuaris i memòries, estatuts ACB, clubs i altres
  • Història de l’esport

· Tècnica:

• Tècniques d’entrenament
  • Exercicis
  • Clínics, cursos, etc.
  • Bases de competició i reglaments

· Auxiliar:

• Instal·lacions
  • Literatura esportiva
  • Arts plàstiques
  • Filatèlia esportiva

- Hemeroteca: L’hemeroteca esta formada per més de 600 títols i 8.500 exemplars, enquadrats en: ·Història ·Tècnica ·Auxiliar

• · Història: Diaris, revistes esportives i d’informació general; butlletins i altres publicacions d’organismes, entitats i clubs.
  • · Tècnica: Publicacions de caràcter tècnic editades per diferents institucions, entitats i associacions.
  • · Auxiliar: Resta de publicacions no incloses en els apartats anteriors.
  •