ORIGENS CREACIÓ I GESTIÓ

La Fundació del Bàsquet Català és una entitat creada l’any 1992, amb la finalitat de perpetuar el que forma i és part de la història del basquetbol català.

Aquesta història l’aporten els clubs i la seva gent, mitjançant les trajectòries històriques, memòria, trofeus, arxius, objectes i tot tipus d’elements que han conformat i conformen el desenvolupament de les entitats i les persones que hi estan relacionades.

El seu naixement va ser possible gràcies a les aportacions econòmiques dels seus fundadors, persones i

entitats, amb les quals es va constituir el capital fundacional. Actualment, la seva denominació ha passat a ser “Fundació Privada del Bàsquet Català”, en compliment de la legislació urgent.

La Fundació està regida per un Patronat, amb un President, d’acord amb els Estatuts, càrrec que correspon al President de la Federació Catalana de Basquetbol (FCBQ) i uns vocals anomenats Patrons, els quals s’ocupen de diferents funcions en àmbits d’actuació diversa, com l’Econòmic, Cultural, Social, Històric, Esportiu, Màrqueting i Patrocini, Relacions Institucionals, etc.

Tots els membres del Patronat exerceixen llurs càrrecs gratuïtament.

Gestió. Òrgans de govern.

La Fundació està regida per un Patronat, format per un President i uns vocals, els Patrons. Entre aquests patrons s'elegeixen els diferents càrrecs del Patronat: els Vicepresidents, el Tresorer i el Secretari.

D'acord amb els estatuts de la Fundació, el càrrec de President correspon al President de la Federació Catalana de Basquetbol. Actualment, els càrrecs els ocupen les següents persones:

Nom Càrrec
Sr. Joan Fa Busquets President
Sr. Pere Sust Sagau Vicepresident de Relacions Institucionals
Sr. Enric Prats Sanjosé Vicepresident d'Afers Culturals
Sr. Joan Guiu Torras Vicepresident d'Afers Socials i Històrics
Sr. Jordi Cerezuela Badia Tresorer
Sr. Josep Nadal i Tuset Secretari
Sr. Jordi Aliaga Solé Vocal - Comité d'Àrbitres
Sr. Josep Ramon Arques Vocal - RT Lleida
Sra. Mayte Calamita Bonafuente Vocal - RT Girona
Sra. Marisol Colet Figa Vocal - Màrqueting i Patrocini
Sr. Francesc Espilla Franquesa Vocal - RT Lleida
Sr. Joan Lopez Garcia Vocal - ACEB
Sr. Jordi Llaberia Escuté Vocal - RT Tarragona
Sr. Josep Rey Moreno Vocal
Sr. Miquel Sans Cuffi Vocal
Sr. Pablo Ramon Simó Tarroch

Vocal

Coordinació General i Administració.

La gestió diària d’atendre el desenvolupament, les activitats i l’àmbit administratiu i públic de la Fundació, la realitza personal professional.
Així, el Director de Promoció de la Fundació, és el Sr. Jordi Ivorra. L’àrea d’Administració, Secretaria i Atenció al públic recau en l'Adriana Miguel i en l'àmbit d’Activitats trobem la Xènia Esteve. Tot allò relatiu al Centre d’Estudis, trobem al Sr. Lluís Puyalto, responsable del mateix. A més, es compta amb l’assistència puntual de col·laboradors, tant professionals com becaris i voluntaris.