Vilafranca del Penedès serà la Ciutat del Bàsquet Català durant el 2025

Dimarts 18 de juny ha tingut lloc la signatura institucional del conveni de nomenament de Vilafranca del Penedès com a Ciutat del Bàsquet Català 2025.

La Sala Pau Boada de la Casa de la Vila de Vilafranca del Penedès ha acollit, aquest passat dimarts 18 de juny, la signatura institucional del conveni de nomenament de Vilafranca del Penedès com a Ciutat del Bàsquet Català 2025, designada per la Fundació del Bàsquet Català (FBC).

Aquest acte oficial ha comptat amb la presència de Ferran Aril, President de la Fundació del Bàsquet Català (FBC) i de la Federació Catalana de Basquetbol (FCBQ); Franscisco Romero, Alcalde de Vilafranca del Penedès; Gemma Romeu, regidora d’Esports de l’Ajuntament de Vilafranca del PenedèsMarcel Esteve i Jordi Tarrida, en representació de la Secció Esportiva Casal Vilafranca; i Ernesto Ginebra, del Club Esportiu Xamba, els dos clubs de bàsquet del municipi vilafranquí.

La capital de l’Alt Penedès organitzarà, durant tot el 2025, diferents esdeveniments esportius, socials i culturals relacionats amb el bàsquet, sota la coordinació d’una comissió organitzadora que formen els esmentats dos clubs de la ciutat (Club Esportiu Xamba Secció Esportiva Casal Vilafranca) i l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès.

En relació amb l’acte d’inauguració de Vilafranca del Penedès com a Ciutat del Bàsquet Català 2025 i de la presentació de la imatge així com també del programa d’activitats previstes al llarg del 2025, aquest arribarà a principis d’any, on es donarà el tret de sortida oficial.

És una satisfacció i un orgull poder escollir Vilafranca del Penedès com a Ciutat del Bàsquet Català per a l’any 2025 i esperem que pugui enfortir aquest esport a la ciutat així com també reforçar la gran tasca que realitzen els dos clubs de bàsquet, el Club Esportiu Xamba i la Secció Esportiva Casal Vilafranca, a nivell de bàsquet base i d’equips superiors‘, assenyalava Ferran Aril.

Així mateix, l’Alcalde de la ciutat Francisco Romero ha volgut felicitar les dues entitats de bàsquet de la ciutat, expressant el seu agraïment ‘perquè sense ells no hauríem pogut plantejar aquesta candidatura. Volem que els esdeveniments esportius de primer nivell que acull la Vila serveixin per enfortir el teixit seu esportiu‘. Per la seva banda, la regidora d’Esports Gemma Romeu, manifestava la seva confiança en què ‘la ciutat respirarà bàsquet tot l’any, amb diversos esdeveniments organitzats amb la col·laboració dels dos clubs de bàsquet de Vilafranca, que són potents i fan una gran tasca dia a dia‘.

Fins el present, les ciutats designades per la Fundació del Bàsquet Català com a “Ciutat del Bàsquet Català” han estat: Lleida 2000, Girona 2001, Mataró 2002, Tarragona 2003, L’Hospitalet 2004, Badalona 2005, Manresa 2006, Castellar del Vallès 2007, Sitges 2008, Blanes 2009, Tortosa 2010, Vic 2011, Terrassa 2012, Castelldefels 2013, La Seu d’Urgell 2014, Granollers 2015, Sant Fruitós de Bages 2016, Sant Cugat del Vallès 2017, Calella 2018, Reus 2019, Balaguer 2020-21, Banyoles 2022 i Martorell 2024.