AJORNADA FINS LA TEMPORADA 2022-2023 LA CONCESSIÓ D'AJUTS ECONÒMICS A ESPORTISTES FEDERATS

Ajornada fins la temporada 2022-23 la concessió d'ajuts econòmics a esportistes federats Aquesta convocatòria i concessió d'ajuts va néixer amb l'objectiu d'oferir recursos als esportistes federats i s'ha pogut anar complint des del mateix any de la seva creació, el 2017 fins el moment actual, el 2021.

L'any 2017, la Federació Catalana de Basquetbol (FCBQ) a través de la Fundació del Bàsquet Català (FBC), va crear i oferir una convocatòria d'ajuts econòmics a la que podien optar els participants de qualsevol competició federativa de promoció que acreditessin uns ingressos anuals per unitat familiar inferiors al Salari Mínim Interprofessional de l’any concret de la concessió.

Enguany, però, tant l'FCBQ com l'FBC han hagut de prendre la decisió d'ajornar, fins la temporada 2022-2023, la concessió d'aquests ajuts, degut a la situació econòmica derivada de la pandèmia generada per la COVID-19. Els efectes i conseqüències a nivell organitzatiu, pressupostari i econòmic de molts mesos sense competicions ni activitat federativa, han incidit clarament en aquesta situació i la pressa d'aquesta decisió, que es confia poder revertir de cara l'any 2022-2023.

L'accés a la pràctica del bàsquet i de l'activitat física; afavorir la inclusió de tots els infants i joves en el bàsquet; assolir coneixements propis del món del bàsquet, així com hàbits d'higiene i valors intrínsecs de l'esport; i impulsar el sentiment de pertinença a una localitat o districte, unida al/s club/s ubicats més a prop, per part dels jugadors i jugadores, són els objectius de la concessió d’aquests ajuts econòmics.

És per això que tant Federació com Fundació treballen per recuperar l'estat econòmic i pressupostari anterior a l’arribada de la pandèmia, per tornar a plantejar l'oferta d'aquestes beques per a esportistes federats.