ENCARNA HERNÁNDEZ RUIZ, PIONERA DEL BÀSQUET FEMENÍ A CATALUNYA

Encarna Hernández "la niña del gancho’’, ahir dimarts, 18 de setembre va rebre el reconeixement amb la medalla d’or de la Real Orden al Mérito Deportivo que concedeix el Consejo Superior de Deportes (CSD) per trencar fronteres i ser un exemple per la lluita i la igualtat dels drets de la dona i l’esport durant el transcurs de la seva vida.

Va néixer a la localitat murciana de Lorca al 1917. Als 10 anys va arribar a Barcelona. Va començar a jugar amb 13 anys al barri de les Corts.

Gràcies a la tasca de recerca del Sr. Lluís Puyalto, el Dijous 4 de juliol de 2013, la Fundació del Bàsquet Català va rebre la seva visita.

Un any després, al 2014 es va celebrar la 'Nit del Bàsquet Català’', organizada per la Federació Catalana de Bàsquet. L’Encarna va rebre un reconeixement especial per part de la FCBQ.

El 10 d’abril de 2019 el Club Bàsquet Femení Osona va organitzar, col·laboració amb els Cinemes Sucre de Vic, la projecció del documental 'La niña del gancho', una història que relata les vivències de l’Encarna Hernández, una de les pioneres del bàsquet a Catalunya.