TRASPÀS DE JOSEP LLUÍS CORTÉS

La Fundacio del Bàsquet Català vol fer arribar el seu sentit condol a la família i amics de Josep Lluís i Cortés, traspassat aquest dijous 4 d'octubre.

La Fundació del Bàsquet Català lamenta la pèrdua, avui mateix, de Josep Lluís i Cortés als 80 anys d'edat. Ex jugador internacional i ex entrenador, ha estat President de l'Associació Catalana d'Entrenadors de Basquetbol, Vicepresident de la Federació Catalana de Basquetbol i Vicepresident i Patró d'Honor de la Fundació del Bàsquet Català, entre d'altres.

Nascut a Badalona al 1937, s’inicià als 10 anys en els equips inferiors del Círcol Catòlic, i al 1956, amb 19 anys, s’incorporà a l’Orillo Verde de Sabadell, club amb el que va jugar la 1a i 2a edició (1956 a 58) de la lliga espanyola, de la que al 1957 fou elegit millor jugador. Al 1958 va fitxar pel R. Madrid on jugà fins el 1962, aconseguint en aquest periple 3 lligues i 4 copes d’Espanya.

Al 1962 i fins el 1969 va tornar a Badalona fitxant pel Joventut, amb el qual va aconseguir la primera lliga espanyola de l’entitat  (67) i una copa d’Espanya (69), formant un mític conjunt al costat de “Nino” Buscató, Enric Margall, Alfonso Martínez, JM Oleart o Guifré Gol, entre altres.

Jugador de gran decisió i visió de joc, ha estat un dels millors bases del bàsquet català i espanyol, fou 116 vegades internacional participant en els Jocs del Mediterrani de 1959 (Medalla d’Argent) i en els Jocs Olímpics de Roma (1960), i amb la Selecció Catalana debutà al 1957 i jugà uns 15 partits, fins 1967.

En retirar-se com a jugador al 1969 continuà com a tècnic, entrenant el Círcol Catòlic de Badalona i posteriorment al Joventut, CN Sabadell, IFA-Espanyol, Selecció Absoluta Femenina Espanyola, Selecció Universitària, Selecció Absoluta masculina Espanyola (Jocs Mediterrani), i durant 22 anys segon entrenador de la Selecció Absoluta Espanyola masculina, aconseguint amb ella la Medalla d’Argent dels Jocs Olímpics de Los Angeles 84, Medalles d’Argent dels Europeos de Barcelona 73 I Nantes 83 i la de Bronze a Roma 91.

Impulsà i fou president de l’Associació Catalana d’Entrenadors i també Vicepresident de l’FCBQ de 1998 a 2010, i membre del Patronat de la Fundació del Bàsquet Català. En les dècades dels anys 90 i primera del segle XXI, com a tècnic de la FIBA impartí nombrosos cursos de formació d’entrenadors especialment en el continent africà.

Històric del Bàsquet Català, la seva trajectòria esportiva a estat reconeguda amb múltiples distincions, com Medalles d’Or i Brillants de l’FCBQ, la FEB, R. Madrid o Joventut de Badalona, o la Medalla D’Argent al Mèrit Esportiu pel CSD, en 4 ocasions.

Ens ha deixat una persona que s’ha distingit per la seva bonhomia, cordialitat i afabilitat, del que innumerables amics en guardaran memòria durant molt temps.