Donació de la família de José Carlos Vallejo Escolano

DONACIÓ DE LA FAMÍLIA DE JOSÉ CARLOS VALLEJO ESCOLANO

Dimecres passat 27 de juny en un familiar i entranyable acte que va comptar amb la presència del President de la Fundació del Bàsquet Català (FBC), Joan Fa Busquets; del Vicepresident d'Afers Culturals de la FBC, Enric Prats Sanjosé; i de la Directiva de la Federació Catalana de Basquetbol (FCBQ), Pilar Landeira Guerrero; la família de José Carlos Vallejo Escolano va realitzar el lliurament de tot el material que va anar recopilant al llarg de la seva dilatada etapa al món del bàsquet.

El Sr. José Vallejo va dedicar bona part de la seva vida al bàsquet, des de que es va iniciar en l'Helios de Zaragoza a principis dels anys quaranta. A la capital aragonesa es va convertir en àrbitre, funció en la qual va continuar després del seu trasllat a Barcelona el 1943. Àrbitre de primera categoria, fou internacional a partir del 1955, xiulant el seu últim partit com a internacional en l'Eurobasket del 1973 a Barcelona. Posteriorment va ser director del departament tècnic del Col·legi Català d'Àrbitres, membre del departament tècnic del CNA de la FEB i comissionari FIBA. També va ser fundador i director de l'Escola Catalana d'Àrbitres de bàsquet.

La seva família, Pilar Grima, Mercedes Vallejo, Francisco Martí, Elisenda Martí i Daniel Ortega van fer lliurament a la Fundació del Bàsquet Català d'una gran quantitat de material en el qual destaca una important col·lecció de pins antics de clubs històrics i federacions històriques, una àmplia col·lecció de medalles recopilades durant els seus molts anys d'arbitratge, revistes, llibres, carnets i acreditacions i d'altre material divers. Però destacant sobretot, la joia de la corona de la col·lecció: la pilota amb la qual va dirigir el seu últim partit en l'Eurobasket del 1973, un Polònia - Grècia, signada per molts dels protagonistes d'aquesta competició, Vicente Ramos, Nino Buscató, Clifford Luyk, Robert Busnel i molts més.

Des de la Fundació volem agrair a la família Vallejo la donació de tot aquest material que recull una gran part de la història del nostre bàsquet que va viure en primera persona José Carlos Vallejo Escolano.

CLICA LA IMATGE PER VEURE EL RECULL DE FOTOGRAFIES

Fotos: Fundació del Bàsquet Català (FBC).