EXPOSICIÓ: "100 ANYS DE BASQUETBOL. Del pati al parquet"

Fins el 12 d'octubre al Museu Palau Mercader de Cornellà de Llobregat

El diumenge 1 de juny a les 12h es donava el tret de sortida a l'exposició "100 anys de Basquetbol a Catalunya, del pati al parquet" al Museu Palau Mercader de Cornellà de Llobregat produïda per la Fundació del Bàsquet Català amb la col·laboració de la Fundació Barcelona Olímpica i la Diputació de Barcelona.

Una exposició que es va inaugurar el 2013 per a commemorar els cent anys del primer partit documentat a Catalunya, el març de 1913.

La itinerància d'aquesta mostra començà el mes de juny a Cornellà i estarà oberta al públic fins el mes d’octubre. Posteriorment, es podrà visitar al Museu Torre Balldovina de Santa Coloma de Gramenet durant tot el mes de novembre de 2014, i al Museu Comarcal de Manresa, on estarà instal·lada fins a finals de 2015.

Us convidem a fer un recorregut pel que ha estat el desenvolupament d’aquest esport, des dels seus inicis com a eina pedagògica a les escoles de la segona dècada del segle XX, fins als nostres dies. Un recorregut essencialment visual, que juntament amb una selecció d’objectes, imatges i material gràfic procedent del fons de la Fundació del Bàsquet Català, serà la finestra d’accés a la història d’aquest esport, alhora que vol servir per retre un petit homenatge a les persones, entitats i clubs que ho han fet (i fan) possible.

Clica per veure la Notícia a Televisió de Catalunya. Esport 3.