CURS DE FORMACIÓ D'AUXILIARS DE TAULA

Tret de sortida al curs de formació per auxiliars de taula engegat per la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC) i la Fundació del Bàsquet Català (FBC).

Aquesta iniciativa s’emmarca dins del programa Inser-sport, promocionat per l’Àrea d’Acció Social de l’UFEC i es troba dirigit a joves en risc d’exclusió social.

El curs, que consta d’una part teòrica i d’una part pràctica, incideix sobre la formació esportiva i la inserció laboral.
Els participants inscrits aprendran des de les normes més bàsiques fins als aspectes més tècnics i detallats del món del bàsquet.

L’objectiu és assolir un nivell de coneixement suficient per a poder exercir com a anotadors en partits oficials de bàsquet i entrar així a formar part de la bossa d’auxiliars de taula de la Federació Catalana de Basquetbol.

El programa Inser-Sport, dirigit a joves en risc d’exclusió social, usuaris  de les entitats del tercer sector amb les quals la UFEC ha creat sinergies per treballar en xarxa. Aquesta col·laboració s’ha ampliat i té ara el seu pes principal en les federacions i clubs esportius sensibilitzats amb aquesta problemàtica. Més de deu federacions esportives i entitats del tercer sector ja formen part d’aquest programa.
Seguint les línies del Pla Estratègic de l’Esport de la Unió Europea, Inser-Sport incideix sobre la formació esportiva, la inserció laboral, la paritat, els hàbits saludables i la inclusió de les persones amb discapacitat.

Mitjançant aquest programa, els joves en risc d’exclusió social aprenen un esport, adquireixen hàbits saludables, obtenen un certificat federatiu que els permet treballar de monitors i àrbitres i són contractats per a una primera feina relacionada amb el que han estudiat. Amb aquest programa incentivem que aquesta primera feina sigui un pont amb altres feines i, sobretot, amb l’ampliació dels estudis.