La XXIIIa Festa dels 'Històrics del Bàsquet Català' distingeix com a tals a 13 persones que han deixat una forta empremta en la història del nostre esport.

La Fundació del Bàsquet Català (FBC) va organitzar, aquest divendres 29 d'abril a l'Hotel Hilton de Barcelona, la 23a edició de la Festa "Històrics del Bàsquet Català".

En aquesta festa es van distingir un grup de persones del món del Bàsquet Català, de qualsevol dels seus àmbits (practicants, tècnics, dirigents, àrbitres, delegats, metges, fisioterapeutes, etc), que han desenvolupat una extensa i intensa tasca de servei a les seves entitats, gràcies a la qual aquestes han persistit i progressat, havent deixat una rellevant petjada en la seva història i en el Bàsquet Català.

La XXIIIa Festa dels "Històrics del Bàsquet Català" va estar presidida pel Sr. Joan Fa, president de la Fundació i de la Federació Catalana de Basquetbol (FCBQ); acompanyat pel Sr. Oriol Marcé, su bdirector del Consell Català de l'Esport; Sr. Joan Villacampa, vicepresident del CEEB; Sr. Eduard Portela, president d’honor de l’ACB; i Sr. Joan Carles Batanés, alcalde de Sant Fruitós de Bages, Ciutat del Bàsquet Català 2016; a més dels vicepresidents i patrons de la Fundació del Bàsquet Català i directius de l'FCBQ.

La majoria dels guardonats van assistir acompanyats de familiars i amics de les seves entitats i clubs, fet que atorga a la festa-sopar un ambient de familiaritat i amistat altament entranyable. Uns 100 comensals van poder gaudir d’una reunió que es significa per la forma en que es desenvolupa, i per l’ambient que s’estableix al llarg de la nit, especialment quan es llegeixen unes breus trajectòries de cada guardonat. En aquestes línies, es subratlla la seva aportació al Bàsquet Català, motiu de la seva distinció.

Enguany els guardonats van ser els següents: Jaume Ambrós (E. Paidos), Salvador Benítez (RT Girona), Víctor Berenguer (CB Artés), Pere Cullell (CB Llinars), Manel Dunjó (AE Badalonés), Francesca Hernández (Sant Ramon Nonat), Anna Junyer (Entrenadora), Dolors Mariné (C. Àrbitres), Fina Pascual (C. Àrbitres), Pere Pujol (RT Tarragona), Ramon Torres (CB Bellpuig), Lluís Vial (CB Castellar) i José R. Vidal (C. Àrbitres).

Fotos: M.A. Chazo (FCBQ)